פעילות איכותית לקראת סוף החופש הגדול עם הילדים

עונת הקיץ מסתיימת ובתל אביב-יפו שביל העצמאות מתחדש ונערך להמוני המשפחות והילדים שיגיעו לסיור רגע לפני שהשנה החדשה מתחילה. השביל התחדש לאחרונה במערך טאבלטים שניתן לשאול במקום, המאפשרים סיורים עצמאיים לכל המשפחה.

אורך השביל קילומטר והוא מחבר 10 נקודות תוכן ומורשת מתולדות תל אביב והמדינה באזור שדרות רוטשילד והרחובות הסמוכים. הוא מתאר את ארבעת העשורים שחלפו בין ייסוד העיר העברית ב-1909 לייסוד המדינה העברית ב-1948. "שביל העצמאות" נחנך ביום העצמאות האחרון והוא פרויקט משותף של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ועיריית תל אביב-יפו.

             

בימים אלו מושקת אפליקצייה ייחודית המאפשרת סיור עצמאי במקום באמצעות מכשירי טאבלט מונחי GPS שניתן לשאול במקום. השלב הראשון בחוויה הוא בחירת הקריין שילווה את ההליכה בשביל – שלמה ארצי, רבקה מיכאלי או טל מוסרי – באופן דומה לבחירת הקריין באפליקציית הניווט "ווייז".

מרגע זה ואילך, המסע מתנהל בעצמו: המסיירים הולכים לאורך "שביל העצמאות", המסומן במדרכה באמצעות פס פליז מוזהב; המכשיר מזהה את מיקום המסיירים, ומשמיע להם שירים עבריים שמלווים את המסע. עם ההגעה לכל אחת מ-10 נקודות התוכן, מתחיל פרק אינטראקטיבי: בקיוסק הראשון של תל אביב, בפינת הרחובות הרצל ורוטשילד, סרטון Augmented Reality מראה את בניית הקיוסק; בפסיפס של נחום גוטמן לתולדות יפו צצים סרטוני אנימציה על תולדות עיר הנמל העתיקה; בית הכנסת הגדול של תל אביב הופך לסידור תפילה; ב"בית ההגנה" נגיעה באיורים של כרזות ישנות מלמדת על ההיסטוריה של המחתרות; בפסל של דיזנגוף

אפשר לחפש מפגשים של ראש העירייה הראשון עם דמויות היסטוריות בטכנולוגייה הדומה למשחק "פוקימון גו"; ובבית העצמאות משוחזר מעמד הכרזת המדינה.

נקודות נוספות כוללות את הגימנסיה הרצליה, האנדרטה למייסדי תל אביב, ובנק ישראל. כמו-כן יכולים המסיירים להצטלם בכל נקודה בצילום סלפי "היסטורי" תוך שפניהם מוטמעות בתמונה מפורסמת. כל נקודה כוללת גם משחק לילדים, וכן הרחבות ידע אודות המקום, הארכיטקטורה של הבניין המדובר, האישים שפעלו בו, וכדומה.

 

 

ניתן לשאול טאבלטים ואוזניות אישיות בעמדת המידע של "שביל העצמאות" מול בית העצמאות בשדרות רוטשילד, 7 ימים בשבוע, בין השעות 09:00 – 21:00, בעלות של 30 ש"ח לאדם. בעתיד הקרוב תושק אפליקציית "שביל העצמאות" והיא תהיה זמינה למכשירי אנדרואיד ואייפון ללא תשלום.

בנוסף, עיריית תל אביב-יפו מציעה סיורים מודרכים לקבוצות אליהם ניתן להצטרף בהרשמה מראש באתר התיירות של העירייה. להזמנות ופרטים נוספים: 03-5166188, IndependenceTrail.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן