אמן הטיקטוק שהופך את הסכיזופרניה שלו לאומנות 

הציורים של ההזיות שלו כבר משכו מיליוני צפיות, והן מספקות הצצה מדויקת ונדירה אל תוך מחלת הסכיזופרניה

כריסטופר (בטיקטוק: @xoradmagica) אובחן עם סכיזופרניה ב-2017. למרות שעוד לפני האבחנה כריסטופר למד פסיכולוגיה, הוא לא באמת חשב שיש לו את המחלה הזו. 

מאז האבחנה, כריסטופר התמודד עם הרבה קשיים שקשורים למחלה. הוא מעיד על עצמו שהוא היה מתוסכל עם האבחנה של סכיזופרניה, והיה עוד יותר מתוסכל לגבי הסטיגמות החברתיות סביב סכיזופרניה. אנשים רבים נוטים לחשוב שסכיזופרניים הם אנשים מסוכנים או פסיכופתים, ואפילו כריסטופר הודה שגם הוא פעם הכפיש את המחלה, וחשב שאנשים סכיזופרניים הם סתם משוגעים.

פה נכנסת אפליקציית הטיקטוק: כריסטופר החליט לפתוח חשבון טיקטוק בו יבטא את הכעסים והתסכולים שחווה בעקבות האבחנה. 

הוא הכין סרטוני טיקטוק קצרים שקשורים לסכיזופרניה, לקשיים, ולכל מה שקשור – וגילה שהוא לא לבד. כיום יש לכרטיסטופר כ-1.5 מיליון עוקבים, ודרך עמוד הטיקטוק שלו, כריסטופר הבין שהרבה אנשים עוברים דברים דומים למה שהוא עובר.

הצופים נמשכים לסרטונים של כריסטופר בעיקר בזכות הניסיונות שלו לאייר את ההזיות שהוא חווה בעקבות המחלה. הוא אומר שדרך האיורים, הוא למד לפחד פחות מההשפעות של הסכיזופרניה, ושהציור מהווה תרפיה עבורו. מעבר לכך שהאיורים תורמים להתמודדות האישית של כריסטופר, יש גם דבר נוסף שהוא משיג: הפחתה של הסטיגמות סביב סכיזופרניה, והסברה כנה לגבי המחלה, והחיים איתה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן