השבוע הלאומי לגלישה בטוחה – מה באמת הורים צריכים לעשות

"לוקחים 30 שניות למחשבה לפני שיתוף והפצה" – הוא שנבחר ע"י משרד החינוך השנה לציון השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, המתקיים בכל מוסדות החינוך בארץ בין ה-7.2-12.2.16.

במסגרת שבוע זה תתקיימנה במערכת החינוך פעילויות ודיונים בנושאים הקשורים להתנהלות ברשת, למצבי פגיעה, שמירה על פרטיות והגברת המודעות האישית – יחד עם לקיחת אחריות חברתית.

כדי להגיע למצב בו בריונות רשת תמוגר וילדינו (ואנו) נעשה שימוש מושכל וחיובי ברשת (ויש לה להציע המון טוב) נזדקק לדעתי להרבה יותר מכך.

דרושה סגירת פערים בין עולם המבוגרים לבין עולם הילדים על מנת שהמבוגרים לא ימצאו במה שיש ברשת בעיקר את השלילה.נזדקק לחקיקה שתדביק את קצב המציאות ותדע להתייחס למה שקורה במרחב הדיגיטלי במהירות ובצורה רלוונטית.

זאת ועוד, לעניות דעת, ההתנהלות של הילדים שלנו במרחב הדיגיטלי לא שונה מהתנהלותם באוף ליין או בכביש. לנו ההורים שמורה הזכות ומוטלת עלינו החובה כאחד לחנך אותם להיות אזרחים טובים, שומרי חוק ולא כאלה הפוגעים באנשים אחרים. הם הרי היטב יודעים שמאחורי כל מקלדת יש שם ונשמה, אני בטוחה בכך.

רק חינוך מהבית משולב בענישה וחקיקה מותאמת לשנת 2016 תפתור או לפחות תצמצם את תופעת הבריונות, שיימינג ושאר רעות חולות הקיימות ברשת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן