אף אחד לא הקליק על הלינק שלי

לאחרונה נתקלתי בתובנה מעניינת של מומחה המיתוג סת' גודין המסביר מדוע אנשים בוחרים להקליק על תוכן מסויים ולשתפו. וזה לא מה שתמיד למדתי ושמעתי ממיטב מומחי השיווק (תוכן מעניין, שגורם להזדהות, רצון לשתף, מצחיק, מרגש וכד').

גודין טוען שאין קשר בין אי הקלקה לבין אי אהבה של אותו תוכן. כלומר: אנשים אינם מקליקים על דברים שהם בהכרח אוהבים או מעוררים בהם שינוי.

לטענתו אנשים מקליקים על דברים כי הם חושבים שזה ייראה טוב לחברים שלהם אם הם מפיצים אותם…או הם מקליקים על דברים כי הם מרגישים בטוחים אם יעשו כך, או שהם מקליקים סתם כי הם משועממים או מבולבלים או כי אנשים אחרים אומרים להם לעשות כך.

הדברים שאנחנו באמת חושבים עליהם, מוטרדים מהם, מעמיקים במחשבה עליהם ואשר מאוד מעניינים אותנו הם לאו דווקא אלה שנרוץ ונשתף ברשת.

דווקא את הדברים הקלילים שאנחנו שומעים בתור למכונת הקפה במשרד (על הפרק האחרון בסדרה..החתונה של בר..) קל לנו יותר לשתף ולהקליק ברשת.

משווקים יכולים לעצב תוכן ואתרים ולבנות אותו בצורה האופטימלית כדי לקבל את הקליק מהגולשים אבל אפשר גם לבחור לנסות לייצר שינוי קל בלבד.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן