רעידת האדמה בקטמנדו – שעתן היפה של הרשתות החברתיות

אומרים שחבר אמיתי נבחן בשעת צרה: ובכן, הרשתות החברתיות והאינטרנט הן חבר אמיתי שחיונותו מתגלה שוב ושוב בזמן אסון.

רעידת האדמה בקטמנדו שהתרחשה בשבת העירה לסיוט את העולם ובתוכם גם את הישראלים שיקיריהם מטיילים בנפאל או כאלה שנסעו לשם לצורך הבאת חיים חדשים באמצעות פונקדאות.

רשת מסייעת

רשת הפייסבוק והוואטסאפ בישראל געשו ועסקו בהעברת מידע,החלפת מידע ובקשה לשיתוף של רשימות ישראלים שנמצאו בריאים ושלמים על מנת להגיע לחשיפות גבוהות וליידע את המשפחות בארץ. ויראליות מדהימה.

רשימה זו ,לדוגמא, רצה כל כך הרבה בפיד שלי, פשוט אין מצב שהמשפחות של אותם אנשים פספסו אותה!

נדהמתי מהרצון לעזור, השיתוף המהיר של פיסות מידע כה חיוניות וקריטיות פשוט עובד. קשה לדמיין מה היה קורה לולא לא היה ערוץ מידע מהיר ומדוייק כזה! שבועות של דאגה וסבל למשפחות שמחפשות מידע אודות יקיריהן!

רשימה

 

החמ"ל התקשורתי עבר לסושיאל

אם פעם הייתה תלות בגורמי המידע הרשמיים הרי שכיום גורמים אלה ניזונים מהסושיאל בעיקר, או לפחות עובדים כתף לצד כתף איתו. ההמונים פונים עתה למדיה החברתית על מנת להגיע למידע,לעקוב,לשתף ולחקור.

ראו לדוגמא עמוד RECENT EARTHQUAKES IN NEPAL שהוקם כחדר חדשות בנושא, שצבר כבר קרוב ל 7000 לייקים מצד אנשים הצמאים למידע.

גם גוגל נחלץ לעזרה

גוגל,תאגיד המידע, מצטרף לתמיכה ולסיוע ואיך לא, דרך העלאת כלי מידע לאיתור האנשים הנמצאים בנפאל.

בכך מבקשת גוגל לתרום למאמצים ולחבר בין האנשים הנמצאים שם לבין יקיריהם,ולהוות צינור מידע.

כלי ה PERSON FINDER TOOL הוא מקור מידע אודות נעדרים בנפאל הניזון מהמדיות החברתיות ושיתופי מידע בסושיאל. במלים אחרות: גוגל מנסה להיות עדכני ביחס לעוצמת הסושיאל ולא להישאר בלתי רלוונטי ולא חברתי בקרות אירועים כה משמעותיים ברמת נפח השיח ברשת העולמית.

מעניין לקרוא את ההערה הקטנה של גוגל בתחתית מנוע החיפוש המאולתר הזה שהם לא בודקים את אמינות המידע.בימים שבתיקונם הם הרי מקפידים כל – כך על קוצו של יוד.

ערך בוויקיפדיה – רעידת האדמה בקטמנדו

ואם חשבנו שהנושא מדובר רק בפייסבוק הרי שמסתבר שאפילו הזדרזו ופתחו ערך בנושא בוויקיפדיה. הערך מהווה מעין דיווח מצב יבש אודות הרעידה, מונה את כוחות הסיוע שמוגשים (מאילו מדינות, כן גם ישראל מככבת) ועוסק בגיאולוגיה של המקום.

ה"אס" של שעת אסון – פייסבוק SAFETY CHECK

safety

אם יש משהו שאפשר לעשות עוד יותר טוב מכל אלה הרי היא האפליקציה של פייסבוק הזו, שבאמצעותה אלה הנמצאים באיזור האסון יכולים לאותת שהכל בסדר, או אלה בארץ (ובעולם) יכולים לבדוק אם היקרים שלהם שבקרבת מקום האסון אכן בסדר או לשדר ולהעביר לחברים הלאה את המידע.

האפליקציה פשוטה לתפעול (לדוגמא: כפתור איתות "אני בסדר") , מנטרת מתי הקרוב שלנו אותת שהכל בסדר איתו (קבלת התראה) ומאפשרת לברר אודות חברים ולהעביר מידע.

כלי כה פשוט וחיוני העושה שימוש בשכבות המידע החברתי מחדד שוב את חשיבות הסושיאל בעת אסון: למהירות ולוויראליות בהעברת מידע, שיתופו ואיכותואין תחליף בשום אמצעי מדיה אחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן