האם הילדים שלנו הפסיקו לקרוא?

בני ה 40 ומעלה שבינינו… זוכרים ילדות של קריאת ספרים? נטולת אינטרנט? הפלגה בלתי פוסקת במחוזות הדמיון… דנידין, החמישייה הסודית, השביעייה הסודית, אריך קסטנר, ג'ודית בלום…עבורי הליכה לספרייה הייתה תמיד חגיגה.

מאז נדמה שלא חלפו עשרות שנים אלא מליון… הילדים שלי מחוברים למסכים, המידע באינטרנט מעמיס על כולנו. המבוגרים שבינינו מחפשים סדנאות שילמדו אותנו כיצד לנהל את זמננו באפקטיביות. מולטיטאסקינג. קצב החיים הואץ, ואנו שוקעים בים של מידע. יותר מדי מידע.

למה הוא לא קורא ספרים?? תוהים הורים רבים. מיוסרים משהו. וכי למה יקראו ספרים? כשיש כל-כך הרבה אתגרים, היסחי דעת, אייפדים, סלולרים ואינטרנט שאותם ההורים לא גדלו עליהם.

אני לא סבורה שהנוער והצעירים של היום בהכרח כותבים ביותר שגיאות, הם אינם חסרי כבוד לתוכן איכותי, ואינם עילגים או רדודים, כפי שהורים רבים גורסים.

אז… מדוע הילדים הפסיקו לקרוא..?

  1. הם כן קוראים אבל לא בהכרח ספרים! (או ספרי נייר)
  2. הם צריכים להתמודד עם קריאה מהירה יותר: מסרים מהירים יותר, מידע אחר. העולם השתנה!
  3. הם לא באמת הפסיקו לקרוא, הם מסוגלים לקרוא טקסטים ארוכים. העניין הוא שהטקסטים חייבים להיות מעניינים כי סף הסבלנות והתגובה השתנה בהשוואה ללפני 30 או 40 שנה. הרי גם הכתיבה העיתונאית השתנתה במהלך השנים.
  4. אתגר האינטראקטיביות: דור הטאץ' ודור הביניים של האינטרנט והדיגיטל צורך תוכן בצורה שונה ובצורה שונה. לשפוט את הדרך בה צורכים מידע ולהשוותה לזו שלפני שנות דור היא פשוט עיוות, אנכרוניזם ועוול.
  5. כי הם צריכים להתמודד עם עולם עמוס הרבה יותר בגירויים, עתיר מידע, מהיר ואינטראקטיבי.

ובמה הילדים של היום טובים יותר מהילדים שאנו היינו?

  1. אלה ילדים גלובליים שלא צריכים בהכרח ללמוד אנגלית בבית הספר. הם אוטודידקטים ולומדים באמצעות האינטרנט, האפליקציות והמוזיקה המקיפים אותם שפות. והרבה יותר מכך גם.
  2. הם יכולים לחקור בקלות וביעילות לפי נושאי העניין בהם הם מעוניינים ולהגיע לרזולוציות ידע מדהימות.
  3. הם קריאטיביים, טכנולוגיים, חדורי מוטביצייה ומעוררי השראה. הטכנולוגיה במפגש עם התוכן ובמפגש עם החיים מאתגרים אותם והם נענים לאתגר שוב ושוב.

אז בפעם הבאה שתרגישו אכזבה מילדכם שלא קורא ספרים, ספרו עד 10 ו..הניחו לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן