איך תשמרו על ילדיכם מפני פדופילים? מדריך להורים

החדשות האחרונות אודות תפיסתו ומעלליו של הפדופיל בנו ריינהורן חשפו שוב את הפחד הכי קמעי של כל הורה. העובדה שהפדופילים ברשת הם  אנשים נורמטיביים ומתוחכמים רק מוסיפה שמן למדורת החרדות ההוריות. ובצדק.

**כיצד ניתן אם כך להגן על הילדים מפני האנשים הרעים ברשת?**

אני פחות מאמינה במנוי לתוכנות ניטור והתראות, למרות שיש המון כלים כאלה. מציעה להשקיע בתקשורת והשכלה דיגיטלית.

איך להגן על הילדים מפני פדופילים ברשת – המלצות

הורים, שנו את התודעה ואת הגישה שלכם לתחום הדיגיטלי- 5 כללי אצבע!

  1. אינך יכול לעולם לשלוט בכל מה שסובב את ילדך! אינך יכול לסנן כל תוכן שהוא נחשף בפניו. אינך להיות לצד הילד שלך 24/7, אינך יכול לשלוט בו ובמעשיו שליטה מלאה. אינך רוצה לשלוט בו (כך מקווה..). כדאי לקבל את הידיעה הזו, כדי שלא תבזבז אנרגיות מיותרות ב"מישטור", ניסיונות חסימה, סינון, מחיקות, האפלה ניטור ואיתור כל הדברים הרעים שיש ברשת כי זה קרב אבוד מראש!
  2. כדאי להשקיע בתקשורת בונה, מקבלת, ובלתי שיפוטית, בכל נושא שקשור לילדינו, ובפרט בנושאים שהם בבחינת טאבו כמו סקס, אלכוהול, סמים, דיאטות, דימוי גוף וכד' כדי שהילד יבוא אליכם בתמימותו (או שלא) לשאול/להתייעץ ולא יחפש ברשת מענה כי הוא פוחד/חושש מכם. אתם חייבים להשאר עבורו מקור ידע, מקור איתן לחיזוק ולמתן תשובות בכל הלבטים שיש לו.
  3. כדאי להתייחס לרשת ולחיים הדיגיטליים של הילדים בכבוד ולא בשיפוטיות, בביטול או בשאר גווני ההתייחסות השליליים שמבוגרים רבים נוטים לאמץ. הדבר יגרום להרחקתכם מחייו האון-ליין של הילדים שלכם והם, תרצו או לא תרצו, משמעותיים וחשובים להם. חיים דיגיטליים אלה לא הולכים להעלם, להיפך הם יתעצמו וישתכללו. כשאתם מתייחסים בשלילה למסכים ולאון ליין אתם מזלזלים בילד שלכם.
  4. כדאי שתכירו בעובדה שכל עוד אתם שיפוטיים ורואים את הרשת/המסכים/הדיגיטל/האפליקציות וכל עולם האון ליין כדבר שלילי לא תוכרו על ידי הילד שלכם כסמכות, או כדמות שניתן להכניס אותה בסודם של עניינים ולא תגיעו לעולם לנבכי נשמתו, ללבטים, לבעיות, ולמצוקות.
  5. תפסיקו להקשיב ולהתנהל בהתאם להוראות משרד החינוך, או המנהלת או המחנכת של הילד שלכם. סביר להניח שהיא לא ילידת דור המסכים, והיא דמות שאינה מבינה את התחום (זה אנדרסטייטמנט), לא מתנהלת לעומק בעולם הרשתי/דיגיטלי ואינה מתקרבת להבין את העולם הזה. גופים מסוג זה מתנהלים לפי בנק מסרים "חינוכיים" והם נוטים להיות דיכוטומיים ביותר, היות שמשרד החינוך הוא מערכת איטית עם נטייה להיות לא רלוונטית לחיי ילדינו. כאן תוכלו לראות סרטוני הדרכה של משרד החינוך שייתכן ויתרמו לכם מידע, אבל סביר להניח שילדיכם כבר מזמן יודעים את מה שיש שם. המידע לא מתעדכן תדיר וזה די ממחיש את הנקודה שלי.

והנה סרטון שאני ממליצה לצפות בו, שמסביר יפה את הגישה הרצויה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן