עמותת אשנב הציגה את הפעילות החדשנית שלה לבתי הספר היסודיים "מסיבה בלתי אפשרית"

עמותת אשנב, אנשים למען שימוש נבון ברשת האינטרנט, השיקה את הסייבר קווסט החדשני שפיתחה יחד עם שלומית עצבה, לבתי הספר, במסגרתו ילמדו בצורה אינטראקטיבית אודות השימושים המגוונים שיש לרשת להציע.

ההפעלה הראשונה של משחק הסייבר קווסט התקיימה במהלך שבוע האינטרנט בעיר הוד השרון, שנבחרה לביצוע הפיילוט לתוכנית החדשנית בשיתוף עם תוכנית עיר ללא אלימות. הפעילות התקיימה בבית הספר רבין ובבית הספר ממלכתי א .

לדבריה של ד"ר שגית יעקובוביץ, יו"ר עמותת אשנב, "בימים אלו בהם כל השיח נמצא ברשת נדרשנו לייצר פתרון חדשני להכשרות המועברות לתלמידים בבתי הספר. אנו גאים במשחק הסייבר קווסט שפיתחנו המעניק לתלמידים חווית לימודים אחרת ושונה על תחום הגלישה הבטוחה ברשת. חשוב לזכור כי הרשת מזמנת לכל אדם ובטח לילדים עולם ומלואו ועליהם ללמוד להבחין בין הדברים הטובים לדברים השליליים הקיימים גם הם."

עוד הוסיפה ד"ר יעקובוביץ כי הסייבר קווסט, פותח במודל אינטראקטיבי, בו התלמידים מתחלקים לצוותי עבודה ובאמצעות טאבלט ייעודי המדמה מציאות, הם מקבלים משימה להפקת מסיבה כיתתית. בין התחנות השונות, נדרשים הילדים ללמוד על נושאי גלישה בטוחה ברשת, בהם תכנים בתחומי  פרטיות ברשת: הגדרות פרטיות, כיצד לנהוג בבקשה למתן פרטים אישיים, שימוש בסיסמאות.  שיתופים ברשת: שיתוף תוכן פוגעני, הפצת מידע, "פייק ניוז" – זיהוי מידע אמין ומהימן:זהירות ממתחזים וזיהויים, הפעלת שיקול דעת בעת הפצת תכנים, פרסומות ותוכן ממומן,  שיח מכבד ברשת: התנהגות ערכים ושיח מכבד, נפגעתם? אל תישארו עם זה לבד, העומדים מהצד – דיווח או הלשנה, איזון בין זמן מסך לזמן אמיתי: תכנון זמן גלישה, בילוי עם חברים, בילוי עם עצמכם.

התכנים המקצועיים פותחו על ידי צוות פדגוגי בכיר מטעם עמותת אשנב, על ידי ד"ר אורלי מלמד וד"ר שגית יעקובוביץ יחד עם צוותי הוראה ופיקוח של משרד החינוך.

על הביצוע הופקדה שלומית עצבה, שפיתחה ועיצבה את המשחק עצמו.

קליק לסרטון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן