"זההדיבור (Zehadibur) מיזם למיגור הבריונות ברשת בהובלת יואב מאור

כבר כמה שנים שאני מכירה את יואב מאור מאחורי ומלפני המקלדת, צעיר מוכשר בתחום הדיגיטל, מדיה חברתית ובלוגר. אך מעבר לכשרון שמתורגם לחברה מצליחה המובילה פעילות דיגיטל של מותגים רבים, מדובר באדם רגיש.

שמחתי לראות אם כך ולהתעדכן (בפייסבוק , איך לא) אודות המיזם החדש שלו שמטרתו למגר את הבריונות ברשת – "זהדיבור"

מיזם זהדיבור נלחם בבריונות רשת

וכך כותב מאור אודות המיזם:

בחרתי להקים את "זהדיבור" (Zehadibur) – פרויקט ללא מטרת רווח שיש לו מטרה אחת: למגר מהיסוד את בריונות הרשת בישראל, וליצור תרבות שיחה חדשה, מכבדת, כנה ופתוחה, גם (ואולי בעיקר) כשאין הסכמה על תוכן הדברים. המטרה היא לא מתפשרת: לעשות לבריונות רשת את מה ש-MeToo עשה להטרדות מיניות, להפוך את זה לתופעה שפשוט לא יכולה לקרות יותר, להדליק לכל אדם נורה אדומה כשהוא נתקל בבריונות רשת (גם כשהיא לא מכוונת כלפיו) ולגרום לכל אחד ואחת לשתף באומץ את מה שבריונות רשת, קלה ככבדה, עשתה לנו בחיים, ולמה פשוט אסור שהיא תמשיך להיות חלק מהנוף האינטרנטי, אפילו ש… קצת עצוב לומר, כבר קצת התרגלנו לזה.

וכיצד נעשה הדבר בצורה מעשית? מאור מזמין את הגולשים לשתף חוויות של בריונות רשת שחוו. אין מה למי שעבר תקיפה ברשת להתבייש, אלא לתוקף. זההדיבור מנסה להראות, ממש כמו בקמפיין metoo# שאנחנו ממש לא לבד. המטרה היא לבייש ולמגר את הפוגעים ולהעניק בטחון לקורבנות.

וכך ניתן להשתתף בפרוייקט:

אז איך נעשה את זה ביחד? פשוט מאוד, כמו במלחמה (כי זו מלחמה) – בכל זירה אפשרית ובכל חזית שנוכל לפתוח:
– כותבים? העלו כבר עכשיו פוסט אמיץ לפייסבוק ושתפו על החוויה שלכם מבריונות רשת ומה שהיא גרמה לחיים שלכם. את הפוסט שתכתבו, תסיימו בתיוג #זהדיבור ואל תשכחו לספר כיצד אתם חושבים ששיח ברשת צריך להתנהל. גם אם אתם "לא מהאנשים שנוהגים לשתף בפייסבוק", זכרו שהפעם לא מדובר על כמה לייקים נקבל, אלא על היותנו חלק ממשהו גדול שיכול להציל חיים של אנשים, לא פחות מכך.

אמנים? צלמים? ציירים? קופירייטרים? גרפיקאים? אני מזמין אתכם ליצור מודעות (פרינט, דיגיטל, שלטים, פסלים או אפילו מוזיקה) שמציגים את הקלות המדהימה להרוס למישהו את החיים בלחיצת מקלדת. חשוב שאלו יהיו מסרים מטלטלים וברורים שיגרמו לכל מי שיחשף אליהם להבין טוב טוב את האחריות שיש לכולנו כשאנו מנהלים שיח ברשת. לא לשכוח לתייג #זהדיבור

מוזיקאים? אתם מוזמנים לכתוב שירים בנושא שיח חיובי ומכבד ברשת, והנזקים שבריונות רשת יכולה לגרום. שירים על חרם, על שיימינג ועל חווית עבר שאתם ספגתם ברשת. אומץ היא מילת המפתח. לא לשכוח לתייג #זהדיבור

גם אתם חוויתם בריונות רשת? כתבו על זה פוסט אמיץ ותייגו #זהדיבור

קליק לעמוד הפייסבוק של המיזם

אני מאחלת הצלחה רבה ליואב מאור, ויותר מכך הצלחה לכולנו ולחברה שלנו. פרוייקט מבורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן