מנציחים את השואה גם ברשתות החברתיות

תלמידי "אורט רוגוזין" במגדל העמק נפגשו במסגרת לימודי היסטוריה עם ניצול השואה משה תירוש ותיעדו את סיפורו גם באמצעות הזירה שהם מכירים כל כך טוב- הרשתות החברתיות.

במסגרת הלימודים הוסיפו התלמידים נדבך חדש של מדיה חברתית להנצחת השואה בוואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק.

תיעוד סיפור שואה במולטימדיה

שכבת יא' נפגשו לפני כחודש עם ניצול השואה משה תירוש, שסיפר את קורותיו בתקופת השואה כילד שגדל בגטו, כשהתחבא בביתה של משפחה פולנית, בגן החיות של וורשה, במנזר ולאחר מכן סיפור עלייתו ארצה בספינת מעפילים.משה הקים משפחה לתפארת, ושרת שירות קבע בצה"ל.

סיפורו של ניצול השואה משה תירוש - מנציחים את השואה באמצעות הרשתות החברתיות
אורט רוגוזין מגדל העמק – סיפורו של ניצול השואה משה תירוש – מנציחים את השואה באמצעות הרשתות החברתיות. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

לאחר המפגש התלמידים הגישו תוצר הקשור לעדות מנקודת מבטם באמצעות הכלים המוכרים כגון ציור, דגם, מכתב אישי, הרצאה או כתבה ובנוסף ניתנה להם האפשרות להיעזר גם בכלים החדשים (מולטימדיה ורשתות חברתיות) המוכרים להם היטב שם יוכלו לעלות פוסט, תמונה ערוכה בפוטושופ או אפילו סרטון שמטרתם "לזכור ולא לשכוח" את הניצולים גם לאחר לכתם וזאת מנקודת מבטם של הצעירים שיספרו את הסיפור בדרך נוספת בזירה החדשה.

 

הנצחת השואה – אין סוף לקריאטיביות

בין העבודות אפשר לציין פוסט דמיוני בפייסבוק שנכתב בשם עובדת בגן החיות שמתארת את הסתרת הניצול או נזירה שפגשה את משה תירוש כשהסתתר כילד במנזר. אחרים כתבו שיחת וואטס-אפ בינם ובין המצילים שהצילו את תירוש ועוד.

פז פרלמוטר, נטע שלו, עדן קוטר
מנציחות את השואה במדיה החברתית בצורה קריאטיבית: פז פרלמוטר, נטע שלו, עדן קוטר. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

 

מנציחים את סיפור ניצול השואה משה תירוש ב..וואטסאפ
מנציחות את סיפור ניצול השואה משה תירוש ב..וואטסאפ. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

 

רכזת היסטוריה ולמידה משמעותית בבית הספר, דקלה כהן, סיפרה על התהליך: "הפרויקט נעשה במסגרת לימודי היסטוריה בשכבת י"א והרפורמה החדשה המאפשרת לשלב יצירה ולמידה משמעותית בשיעורים הפרונטליים. התלמידים יצרו עבודות נפלאות, הגיעו לתובנות ציוניות וחכמות וחלק החליט לעבד את העדות בדרך קצת אחרת, למעשה בעזרת כלי יומיומי הקרוב אל הנוער והוא הרשתות החברתיות".

ומכאן אני קוראת מכן למשרד החינוך להטמיע בכל הכוח את הגישה הזו ללמידה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן