עמותת הכפתור האדום משיקה אפליקציה לסמארטפון שתסייע בהעברת דיווחים אודות בריונות ברשת

עמותת הכפתור האדום אודותיה כבר כתבתי כאן משיקה לראשונה בעולם אפליקציה לסמארטפון, שתסייע בהעברת דיווחים אודות אלימות ובריונות ברשת, בצורה נגישה ויעילה מאי פעם.  עלות פיתוח האפליקציה עומד על כ-60 אלף ₪ ומטרתה היא להנגיש את האפליקציה לכל בני הנוער שלמעלה מ90% מתוכם גולשים ברשתות החברתיות דרך הסמארטפון.

אפליקציית הכפתור האדום- צילומי מסך
נלחמים בבריונות הרשת – הכפתור האדום.צילום: יח"צ

כל בעל סמארטפון להוריד בחינם מחנות Google Play את אפליקציית הכפתור האדום ולדווח על אלימות ברשת, לאחר ההתקנה יופיע כפתור הדיווח, לחיצה על כפתור תאפשר למשתמש לבחור את האפליקציה ממנה ירצה לדווח. בעת זיהוי תוכן אלים באחת מהרשתות החברתיות, או בפרסום פוגעני – שיימינג, איומים, סרטונים פוגעניים, קבוצות שנאה, הטרדות, לחיצה פשוטה על הכפתור תשלח את צילום המסך באופן אנונימי לארגון, לטיפול בהסרת התוכן ואף לסיוע חירום במקרה הצורך (משטרת ישראל, עמותת סה"ר, ער"ן).

את קבלת הדיווחים, מיונם והטיפול בהם מבצעים מתנדבים- סטודנטים במרכז הבינתחומי. הפניות שהוגדרו כאלימות מועברות כתלונות לאתרים בהם מופיע התוכן האלים ובשיתוף איגוד

תופעת הבריונות ברשת, איננה נאכפת ע"י שום גוף בארץ ובעולם. מדי שבוע אנו עדים להתגברות האלימות ברשת- תופעה עולמית נפוצה בעידן הרשתות החברתיות אשר לא פסחה על החברה בישראל. רוב הקורבנות (והתוקפים) הם בני נוער הנחשפים לאלימות בסביבה המקוונת המוצאים עצמם חסרי אונים אל מול התוקף. תופעה זו גורמת לנזקים חברתיים ונפשיים קשים ובמקרים קיצוניים גם לאובדנות.

שלושה סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה, (אלון בר דוד, עדי זוטא ולירון פטאו) בעלי רקע פיקודי ומבצעי, אשר רואים את עצמם כיזמים אחראיים לחברה בה אנו חיים, הקימו לפני כשנה וחצי את המיזם החברתי "הכפתור האדום" וחרטו על דגלם להוביל מטרה ערכית וחשובה: המאבק בבריונות ברשת (Cyber Bullying). מאז שעלו לאוויר ( 12/13 ) מצטרפים לארגון אלפי משתמשים חדשים בקצב הולך וגובר ומסייעים בהפיכת הרשת למקום בטוח יותר.

קשר ישיר עם פייסבוק העולמית

לאחרונה, בחרה חברת פייסבוק העולמית  בעמותת "הכפתור האדום" כשותף אסטרטגי במניעת cyberbullying (בריונות ברשת) בדגש על קהל יעד של ילדים ובני נוער. פייסבוק, כחלק מפעילותם האינטנסיבית בשמירת הרשת החברתית נקיה מאלימות, החליטו לערוך שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל עם עמותת "הכפתור האדום", כך שיסייעו להם בהסרת תכנים אלימים ברשת. שיתוף הפעולה יכלול ערוץ ישיר לפייסבוק, הערוץ ישמש לצורך העברת תכנים המזוהים על ידי העמותה כאלימים והסרתם.

בנוסף לאפשרות הדיווח החדשה באמצעות הסמארטפון, ניתן להוריד בחינם למחשב,  את הכפתור האדום – תוסף לדפדפן האינטרנט, המשמש כ'לחצן דיווח' בעת ההתקלות באלימות ברשת , התקנתו ידידותי פשוטה וחינמית. לאחרונה הושקה גרסה חדשה ומתקדמת של התוסף לדפדפן, עם שיפורים בולטים בחוויית המשתמש, גישה מהירה להיסטוריית דיווחים ובקרוב תושק תחרות "אני הגיבור" שמסגרתה יוכל לצבור כל משתמש נקודות בהתאם לאיכות דיווחיו ולזכות בפרסים.

יתרון האפליקציה – הכפתור האדום גם במובייל

אלון בר דוד ועדי זוטא מייסדי עמותת הכפתור האדום: "מחקרים מראים כי כיום מרבית בני הנוער מחזיקים טלפון סלולרי בבעלותם הבלעדית וכי עד גיל 12 למעלה מ- 81% מהילדים כבר החלו להשתמש בסלולר. לאור נתונים אלו, הבנו כי אנו חייבים להנגיש את אפשרות הדיווח  למובייל ולאפשר בני הנוער לדווח מכל מקום. אנו מאמינים כי האפליקציה תסייע בשינוי פני המציאות הווירטואלית בישראל ותהפוך את הרשת למקום בטוח יותר באמצעות ציבור הגולשים".

בישראל 2015 – 45  אחוזים מהילדים בגיל 10-17 מדווחים כי נפגעו מאלימות מילולית ברשת וקרוב ל-80 אחוזים לא מספרים לאיש (!) כי היו קורבנות לאלימות באינטרנט, יש צורך חיוני בשיתוף פעולה בין גופים. על פי "מדד הכפתור האדום" בשנת 2014 התקבלו 7431 דיווחים אנונימיים אודות אלימות ברשת, בעקבות לחיצה על הכפתור האדום- התוסף החינמי לדפדפן.

2347 מכלל הדיווחים התקבלו מפעילות בפייסבוק. על פי מדד הכפתור האדום, ביטוי האלימות השכיח ברשת הישראלית הוא קבוצת הסתה/שנאה וחרם- 63% מכלל הדיווחים , הביטוי השכיל לאחר מכן הוא של דף אלים/הסתה/התחזות כנגד אדם עם 14%, הפצת תמונות /סרטונים פרטיים נמצאת במקום השלישי עם 5% מהדיווחים, יחד עם פוסט אלים/פוגעני (5%) ,סרטון שיש בו אלימות כנגד אדם (5%) איום באובדנות (5%) ואחוז אחד לדיווחים פליליים- איום סחיטה/פדופילה.

קליק להורדת האפליקציה (גוגל)

קליק לאתר הכפתור האדום

קליק לפייסבוק הכפתור האדום

 

תגובה אחת

  1. אתם מדהימים מדהימים מדהימים!!! אין יותר חשוב מזה. עשיה מבורכת….. תבורכו. כאם למתבגר בן 12 אין חרדה יותר גדולה מזו שחלילה הילד יהיה קורבן לבריונות מסוג כלשהו וחייבים להעלות את המודעות ועוד יותר צריך שתהיה אכיפה ופעולות רציניות שיינקטו למיגור הרעה החולה הזו! אז שוב- תבורכו! ישר כח!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן