בן 26 מתחיל עם הבת שלך, בת 16. מה היית עושה?

סערה קטנה התרחשה השבוע בקבוצת מאמאמזון מתבגרים בפייסבוק. בתה של אחת המשתתפות הודתה בפניה שהיא קבעה להיפגש עם בן 26, אותו הכירה במסעדה. השניים ניהלו מערכת יחסית וירטואלית (וואטסאפ, פייסבוק) ולבסוף קבעו להיפגש,אך ברגע האחרון תפסה "רגליים קרות" ורצתה לבטל את הפגישה. היא פנתה לאמה לעזרה.

האם שמחה על השיתוף וחיזקה אותה, הפגישה בוטלה בהינף סמס בנימוק של הפרשי גילאים. הבחור, אגב, לא מצא בנושא בעיה בכך ושלח את בת ה- 16 לבלות עם "ילדים" בגילה.

כמה קרוב זה היה יכול להיות, שהבת שלה הייתה נפגשת עם אותו בחור,ללא ידיעתה? מאוד.

אמא, מה היית עושה אחרי שנודע לך כל זה?

השאלה הועלתה בפורום והרוחות געשו. יצויין שהבחור לא חזר לשוחח עם הילדה אחרי ביטול המפגש ולמרות הפרש הגילאים הגדול הרי שהיא מזמן עברה את גיל 13.

האם הוא עבריין? פדופיל?

לא בדיוק. אבל יש כאן הפרש שנים מטריד. הבת ניהלה זה זמן מערכת יחסים איתו ללא ידיעת אמה.מרצונה.

מה יש להם במשותף? מדוע הוא לא משוחח עם בנות גילו? ומה בדיוק מלהיב את הבת בבחור כזה? המון שאלות.

מסתבר שמדובר בתופעה, בני 20 פלוס מתקדם שמתחילים עם בנות תיכון צעירות.

מה אמהות אומרות

דומה שהמפגשים הוירטואלים המלבים מערכת יחסים כזו מהלכים אימים על הורים רבים. חוסר השליטה שלנו כאמהות בכל הסיטואציה מונעת מאיתנו להגן על בנותינו .זהו כר נרחב לפחדים.

התגובות של האמהות בתגובה לשאלה "מה היית עושה" לאחר האפיזודה שתוארה נעו בין פחד עצום לבין תגובות מתונות יותר.

היו שגרסו שיש לעזוב את הבחור שממילא לא נחשב כמטרידן או מאיים במיוחד ולהשקיע מאמצים בחיזוק הילדה שברגע האמת פנתה לאמה לעזרה ושיתפה אותה בכל מה שקרה.

אחרות גרסו שעל האם בכל מקרה לפנות למשטרה.

היו שטענו שצריך ליצור קשר עם הבחור ולומר לו שלא יתקרב לבת ושזו עבירה, למרות שהוא לא חזר  ליצור קשר עם הבת אחרי ביטול הפגישה וקשה להגדירו כמטרידן.

ומה לגבי גיל 16? גיל קצת גבולי על מנת לקרוא לאותו אדם פדופיל. אולי כל זה לגיטימי?

מתבגרות מהר מדי

להערכתי תופעות אלה של קשרים הנרקמים בין בנות נוער לבין בני 25 ומעלה מעלים נקודה מהותית יותר של התבגרות מואצת של בני הנוער. במקרה זה – בנות הנוער. העידן הנוכחי בו אנו חיים מאיץ את ההתבגרות שלהן כביכול, יצויין. כי הן עדיין צעירות מאוד וחסרות ניסיון חיים של בוגרים איך שלא נהפוך את זה.

הביטויים לכך הם בדרך שהן מתלבשות, מתאפרות (בדור שלי מי בכלל התאפרה כשהלכה לתיכון?), ומבלות.

זאת ועוד.הולך ויורד הגיל בו הן מתחילות לקיים יחסי מין. הן רוצות (או אולי נדחפות?) לנגוס בעולם של "המבוגרים".

הולך ויורד גיל ההתבגרות, הולכת ועולה הלגיטימציה מצד אנשים בוגרים, לפיכך, להתחיל עם אותן נשים צעירות שהן בעצם ילדות והן הילדות שלנו.

מה אפשר לעשות

כמו בכל נושא, שמירה על תקשורת ישירה, פתוחה ונעימה עם הילדים שלנו (בכל גיל זה נכון, אגב) תעזור לנו להשפיע עליהם לטובה, ותגרום להם לפנות אלינו בשעת מצוקה או דילמה מהותית.

אין לנו באמת  שליטה מלאה עליהם מגיל מסויים. נכון, כואב לשמוע ש"נשמות טובות" מחכות לבנותינו בכביש החיים האכזרי, ואנחנו רוצות "לטפל" בהן. במקרים מסויימים באמת צריך.

אבל המציאות תטיל בפניהן כל פעם סכנה חדשה ועלינו מוטלת האחריות להכין אותן בצורה המיטבית על מנת להתנהל בשיקול דעת ברגע האמת.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן