מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית (The Social Dilemma) – ביקורת צפייה

הפקת נטפליקס מקורית בנושא כל-כך חשוב ומדובר מייצרת הבטחה גדולה. מתוך אתר נטפליקס אודות הסרט התיעודי בהפקתם:

"דרמה תיעודית החוקרת את ההשפעה המסוכנת של הרשתות החברתיות, ומציגה מומחי טכנולוגיה המזהירים מפני ההמצאות שהיו מעורבים ביצירתן ומהסכנות שהן טומנות בחובן".

צפיתי בסרט ואני מודה שלא הגעתי עד לסיומו מפאת שעמום, וזאת אחרי שני ניסיונות.

לדעתי הסרט לא מחדש דבר, והוא גדוש (לפחות בתחילתו) בעובדים בכירים לשעבר בגוגל, פינטרסט, פייסבוק, וטוויטר שמספרים על מפלצות הטכנולוגיה והרצון שלהם לגרום לגולש להתמכר לגלישה במקום לחשוב איך לגרום לו לבלות פחות זמן גלישה. ממש מפתיע.

משפט מפתח שאני זוכרת מהסרט:

"אם אתה לא משלם על המוצר סימן שאתה המוצר"

זה בהתייחס לכך שפייסבוק או תיבת הג'ימייל שאנו צורכים מדי יום ניתנים לנו כשירות חינם ובכלל משפט המקור הזה נאמר בשנות ה – 70 בהתייחס לטלוויזיה. ובכלל,  סבתא שלנו כבר לימדה אותנו מזמן ש"אין מתנות חינם".

ובכן, כאמור, לא ראיתי שום דבר חדש בסרט הזה ולכן לא הצלחתי להגיע לסיומו, אבל אין ספק שהוא יצר באזז גדול בנושא, וזה בגלל שבאמת מדובר בנושא מאוד חשוב.

אה, ואנקדוטה מצחיקה, שנטפליקס, שבעצמם המציאו את בינג' הצפיות, כדי להצמיד אותנו למסך הטלוויזיה, מייצרים סרט על ההתמכרות למסכים והסכנה שבכך, נו באמת.

 לסיכום, מינון גלישה מתאים הוא התשובה, ומודעות למניפולציות שמפעילים עלינו אתרים מסוג זה, קרי, תודעה, יגנו עלינו ועל ילדינו מכל דילמה.

6 בסולם נטע.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן