היורופול: עוצר הקורונה מעלה את מקרי הניצול המיני של ילדים ברשת

עוצר הקורונה: זהירות פדופילים ברשת

"מחסור בכוח אדם וגופים מפקחים, וילדים רבים המבלים זמן רב מהרגיל ברשת מהווה שילוב "מנצח" עבור פדופילים", מזהירה אחת הקרנות הגדולות בבריטניה NSPCC, הפעילה בתחום ההגנה על ילדים מפגיעות.

האזהרה באה אחרי שהיורופול (משרד המשטרה האירופי) מסר שצפה בעלייה בפעילות פדופילים ברשת המחפשים קורבנות על רקע הזדמנות הפז שנקרתה להם בשל העוצר.

בחודש שעבר, מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג, אמר שגופי פיקוח מצד שלישי מטעם ארה"ב ימשיכו ויעבדו מהבית והחברה בעצמה אף היא מצידה תגביר את השימוש בכלי אינטליגנציה מלאכותית כדי למיין ולעצור תוכן פוגעני המועלה לרשת בזמן משבר הקורונה.

NSPCC מסרו שהם עדיין מודאגים, היות שעובדים מהבית לא יוכלו לפקח בצורה מיטבית על מרבית התכנים הפוגעניים בגלל איכות עבודה בתנאים אלה.

 AI (אינטליגנציה מלאכותית) משמשת בדרך כלל ככלי לזיהוי ולמיון ראשוני של תוכן פוגעני ולטיפול בו. אולם המרכיב האנושי שמטפל במידע הוא קריטי בתהליך היות שהוא מבטיח את הטיפול בו: זיהויו כמסוכן והסרתו. יכולת זו עתה נפגעה, בשל העוצר.

גן עדן לפדופילים

מוסיף אנדי בורואוס, ראש תחום בטיחות גלישת ילדים ב NSPCC, " ההשפעה של עוצר הקורונה היא עלייה בסכנות הרשת לילדים ויצירת אקלים מיטבי לפדופילים המבקשים לנצל ולפגוע בילדים".

והוא ממשיך ומפרט, "המצב מייצר אתגר חדש לכל הנוגעים בדבר בחברה כולל חברות הטכנולוגיה. חשוב שהם ידעו לייצר סדרי עדיפויות חדשים מותאמים לתקופה כדי להבטיח את בטיחותם של הילדים ברשת, באמצעות זיהוי וטיפול באנשים הפוגעים גם כאשר עומדים לרשותם פחות מקורות כלי מיון. רשתות חברתיות ואתרי גיימינג משמשים חבל הצלה להורים ולילדים בזמן משבר הקורונה כאשר כולם מבלים בבית, אבל אנחנו צריכים להכיר באותה שעה גם בסכנות המוגברות ברשת ולהבטיח את שלום הילדים."

דרושה ערנות הורית

סרטון להורים של קרן NSPCC: כללי גלישה בטוחה לילדיכם במדיה חברתית

מה ניתן לעשות? חשוב יותר מאי פעם שהורים ינהלו שיחות על בסיס קבוע עם ילדיהם על הדרך בה הם גולשים ולהבטיח שהם ירגישו חופשיים לפנות אליהם בכל חשש או תהייה שעולים.

העוצר שכולל גם את בתי הספר והגנים הוביל ילדים לבלות את מרבית הזמן במהלך היום באינטרנט, ובתוך כך הפעילויות הלימודיות, קשר עם חבריהם ובידור. הדבר,כאמור, עלול להוביל לעלייה בסכנה של חשיפה לניצול מיני.

NSPCC קראה לחברות הטכנולוגיה לחלוק עם הממשלות את נפח העלייה בפעילות פדופילים ברשת שהם מאתרים על מנת לעקוב אחרי הדבר ולזהות סכנות לילדים ברשת.  הקרן הפצירה בחברות גם לחלוק מודיעין ביניהן על סכנות מתהוות שהן מאתרות.

סרטון להורים של קרן NSPCC: כללי גלישה בטוחה לילדיכם באתרי גיימניג

זהירות, קורונה: הפדופילים פעילים במיוחד

קרן האינטרנט וואץ', האחראית בבריטניה על איתור והסרת וידאו ותמונות פוגעניות של ילדים המנוצלים מינית חיזקה הטענה והעידה כי היא אכן צופה בעלייה בחומרים אלה במהלך מגפת הקורונה. סוזי הארגריוז, מנכ"לית הקרן אמרה:"יותר אנשים נמצאים לבד בבית ויותר אנשים מעבירים זמן רב און-ליין, כך שסביר שנראה יותר אנשים נתקלים בחומרים אסורים המערבים ניצול מיני של קטינים באינטרנט. אנו גם צופים שפושעים מסוג זה יהיו יותר פעילים באינטרנט בחודשים אלה".

הפדופיל השכן שלך: הידעתם שבכל יום 100 אלף בריטים צורכים תוכן בו ילדים נפגעים מינית?

[טריילר תוכנית הפודקאסט של קרן Watch – פיקסלים מזירת הפשע]

בשבוע שעבר מנכ"ל היורופול קתרין דה בויל מסרה שהסוכנות הבחינה בעלייה בפעילות פדופילים.

"יש לנו ממצאים אודות מספרים עצומים של אנשים המנצלים מינית ילדים באינטרנט. קיבלנו מידע סטטיסטי ממספר מקורות המאששים שאכן שיש עלייה בפעילות פדופילם ברשת המנצלים את המצב."

הקליקו כאן למידע נוסף בדבר גלישה בטוחה של ילדיכם בזמן הקורונה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן