משבר הקורונה: 4 מכל 10 בני נוער בארה"ב לא למדו און-ליין מאז שבתי הספר נסגרו

כשמרבית בתי הספר בארה"ב נסגרים בגלל וירוס הקורונה סקר לאומי מגלה שהוראה מרחוק אינה מהווה תחליף טוב להוראה הרגילה לפי תוצאות סקר שנערך בקרב נוער בגילאים 13-17.

בסקר שנערך בקרב 849 בני נוער על ידי חברת קומון סנס ובביצוע חברת המחקר SurveyMonkey, נמצא שככל שבתי הספר עוברים למתכונת לימוד אונליינית כזו או אחרת, הרי ש 41% מבני הנוער, כולל 47% בבתי הספר הציבוריים, אומרים שהם לא השתתפו בשיעור למידה מרחוק אפילו אחד.

חוסר הההשתתפות הרחב בשיעורי למידה מרחוק עשוי להיות מוסבר בספר סיבות. הסקר נערך בין התאריכים 1.4.- 24.3 . כמה מחוזות היו בחופשת אביב או שלא החלו עדיין בשיעורי און ליין על בסיס קבוע.

יש גם פערי מקורות בסקר. בשבועות האחרונים המחוזות השונים רכשו והלוו מאות אלפי לפטופים וטבלטים ועבדו עם ספקי טלקום על מנת לחבר משפחות לאינטרנט. אבל הצורך הוא עצום. לפני פרוץ המגיפה דובר על הערכה של 12 מליון תלמידים שלא היתה להם כלל גישה לאינטרנט בפס רחב.

יש פער עצום בין בתי ספר פרטיים לבתי ספר ציבוריים בסקר. 47% מתלמידי בתי הספר הציבוריים אומרים שהם לא השתתפו בשיעורים, בהשוואה לרק 18% מתלמידי בתי הספר הפרטיים.

הסקר מלמד שבני הנוער בארה"ב מתמודדים עם הרבה הסחות דעת בזמן היותם באון-ליין. נמצא כי 4 מתוך 5 בני נוער קוראים חדשות על וירוס הקורונה באדיקות. יותר מ 60% מהם אמרו שהם דואגים שהם או מישהו מבני משפחתם ייחשף לוירוס ושהדבר ישפיע על המשפחה שלהם ועל יכולתה להתקיים כלכלית. מספרים אלה גבוהים במיוחד בקרב בני נוער שאינם לבנים.

חוזה לואיס וילסון, מורה בבית ספר בניו-יורק (וושינגטון הייטס) אומר שממצאים אלה ממחישים את מה שהוא רואה בקרב התלמידים שלו. "אתה חושב על מרבית הילדים, הם נתונים תחת סטרס", הוא אומר.

"להפעיל אותם דווקא עכשיו בעיר שמהווה את מרכז ההתפרצות של וירוס הקורונה", הוא מוסיף, "הוא דבר מאתגר, ולא רק בגלל הסיבות הטכניות: יש מאות מקרים של קורונה רק במחוז שבו אני עובד ולרבים מתלמידים אלה יש הורים או חברי משפחה שהם עובדים חיוניים, כמו אחיות, רופאים כך שאנו כמחנכים צריכים להיות מודעים לכל הדברים האלה."

מרבית בני הנוער בסקר, 56%, אמרו שחוסר היכולת לקיים את מטלות בית הספר מדאיגה אותם. אפרו-אמריקאים (66%) והיספנים/לטינים (70%) היו מודאגים בצורה גבוהה משמעותית יותר מבני נוער לבנים.

מחקר שנעשה בזמני משברים בעבר מלמד שבני נוער נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה במיוחד כאשר הם מוסטים ממסלול חייהם הרגיל ומהלימודים בבית הספר. רבים נאלצים לעבוד לצורך מחיה או צריכים להשאר בבית ולטפל באחיהם הצעירים. הם מועדים לנשירה מבית הספר וסביר שפחות ימשיכו ללמוד בקולג'.

אבל, מומחים טוענים, שמירה על הצעירים בתוך קהילה משפרת את הסיכוי שלהם בעתיד. מנקודת מבט זו, זו קרן אור באפילה, כאשר רוב בני הנוער אומרים ששמירה על קשר עם חברים ומשפחתם מחוץ לבית, כל יום, באמצעות הודעות טקסט, מדיה חברתית והטלפון, עוזרת להם. 68% אומרים שהם שומרים על קשר קבוע עם בית הספר, לפחות דרך המייל.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן